1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614973 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2836621

Sv: Apropå nånting...
X-Län: Sen tror jag fortsatt att det största bekymret är vårt skevt byggda backsida. Jag hade ju tagit Bernhardt alla dar i veckan nu.

Spelet bakifrån sätter våra forwards i trångmål. Där det sprids puckar hejvilt mellanåt. Lägg till det obefintliga offensiva spelet i offensiv zon. Där vissa backar stirrar på pucken och får panik när man får pucken på offensiv blå.

Näkyvä och Eronen har helt missförstått "in your face".
Det innbär alltså inte att sprida puckar som ger dina medspelare en motståndare direkt i Fejset..

Med en mer kreativa och spelsmarta backar så kommer vi få ut mer av spelare som Dahlén med. Nu är vårt lag så brett och vi synkar inte alls som en enhet.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
{469}: Jokinen hade nog rätt ändå. Ett bra lag förlorar inte 5 matcher på raken mer än 4 gånger per säsong. Vi klarade målet!1!!1

Sv: Apropå nånting...
{469}: klockrent rätt

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer