1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614894 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2844987

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
mikenomad: ”hat” är ett starkt ord. Då gillar jag ”rivalitet” mer. Jag är inte från bygden så jag skiter i Sundsvall hockey, det är en parentes i vår historia. Ungefär som en Modoit skulle hata ÖSK. Med Modo har vi kvarten då dom vann 4-3 och året efter då vi pissade på dom. Vi hade rivalitet i HA när vi var där nere och nu har vi en begynnelse till samma rivalitet i SHL. Den ska vi värna om. Sundsvall hockey har vi hunsat, dom är ett farmarlag om dom skulle gå upp en serie.

Svarskommentarer

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
{10774}: Ja ta bort rivalitet. Eller skilj på det och hat. Jag känner ingen som helst rivalitet med IFSH och har såklart inte gjort på decennier. Men växte man upp i Sundsvallsområdet på 70-80 talet och formades som Timråit så lärde man sig hata IFSH. Det tar du aldrig ur mig.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
{10774}: Gillar presskonferensen. Ollis sparsamhet och Rönnberg får kackla på.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer