1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2887145

Sv: Apropå nånting...
Jag har väntat med att skriva det här, men nu känns det rätt: Jokinen lämnade laget i sticket. Det fanns mycket positivt i hans filosofi – intensitet, kravställning, rak kommunikation – men det gick inte helt hem.

Visst, vi såg glimtar av riktigt bra hockey, men helheten höll inte. Sjätteplats och kvartsfinal – varken fiasko eller succé, men långt ifrån vad som utlovades.

Att han drar efter ett år känns fegt, men samtidigt… lösningen med Tommy Samuelsson känns inspirerande. En nystart på riktigt.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...