1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2887608

Sv: Apropå nånting...
Starostenko: jämfört med Modo så har de restaurang som ger 30m i omsättning (oklar vinst). Logerna 21m mot timrås 8m. Sen har modo +4m på oss för biljetter samt +5 på reklam. I fucking övik!

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Starostenko: Det är fan en bedrift att inte spela i SHL med de förutsättningarna

Sv: Apropå nånting...
Starostenko: det ska skeppas många spelare till NHL varje säsong för att haka på dessa isf. Som man anat. Det blir tydligt att vi kan värva talang pga billiga kontrakt men samtidigt måste öka intäkterna.

Det här med att ”få iväg spelare till nhl för att hänga med” är bara en bonus och inte en hållbar strategi man kan budgetera med.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...