1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614699 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2894563

Sv: Apropå nånting...
Pretfet : Bäckström "åkte dit" för doping (lagläkaren erkände att han gjort fel). Men Bäckström friades senare. Så han är aldrig dömd för det. Fick till och med silvermedaljen senare.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/J1pqMX/backstrom-frias-helt

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Gavve: nåja, han fälldes senare (efter att din artikel skrevs). Wada överklagade IHFs beslut (som din artikel handlar om) och några månader senare blev han fälld, och erkände att han brutit mot antidopingreglerna och fick straffet ”reprimand” , dvs ett ”fy fy” och i praktiken inget straff alls. Vilket väl är rätt rimligt utifrån allvarlighetsgraden i det som hänt kan jag tycka, men i slutändan blev han hur som helst inte friad.

Sv: Apropå nånting...
Gavve:
Men Viktor Lodin vart aldrig friad va? :-)

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.