Rip Kirby: Själv är känslan, när man lyssnar på Tommy under matchen, att man går från ngt riktigt energirikt till Beppes godnattsagor. Ja Jokinen var fejk, men energin han gick in med på höstsäsongen var bra, på YouTube iallafall.
För mig är Tommy en sån där tränare/ chef man skulle behöva en Jokinen utskällning från, så man får respekt.
”Kom igen nu boys, tackla ngn jävel därute….”/Tommy
Rip Kirby: Spännande att se om Samuelsson kan bygga vidare på spelet om Jokinen implementerade. Min uppfattning av Samuelssons Nybro var att de var ett ganska defensivt lagt lag som var väldigt taktiskt väldrillade i positionsspel och så vidare, dvs en helt annan hockey än den som han ska köra på i Timrå nu.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
"Höj aggresiviteten och våga spela. Kör över nån jävel så kör vi igen här nu. Kom igen!"