” – Vi ska vara bättre än förra året, det är inte svårare än så, säger Pettersson.
– Jag struntar i vad folk tycker och tänker, vi har varit tippade långt ner sedan vi kom in i ligan och har gjort ganska bra ifrån oss ändå. Jag personligen tycker inte det ger så mycket att slå fast mål nu, det beror helt på hur gruppen utvecklas och sedan får man växa in i det. Vi har en väldigt bra känsla just nu, och den ska vi ta med oss in i säsongen. ”
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
– Jag struntar i vad folk tycker och tänker, vi har varit tippade långt ner sedan vi kom in i ligan och har gjort ganska bra ifrån oss ändå. Jag personligen tycker inte det ger så mycket att slå fast mål nu, det beror helt på hur gruppen utvecklas och sedan får man växa in i det. Vi har en väldigt bra känsla just nu, och den ska vi ta med oss in i säsongen. ”