1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615020 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2902711

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Jo precis. Det som Skellefteå har är väl också att de ligger i just Skellefteå kommun. De har en betydligt större uppbackning där.

Även om vi har närheten till Sundsvall, så har vi ju inte uppbackning av Sundsvalls kommun på det sättet.

Utan lever i realiteten att vi har en liten kommun bakom oss, med de ekonomiska utmaningarna som är därefter.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Nä precis! 350000 per säsong känns ju skrattretande. Jag vet inte vad andra lag har i "kommunbidrag" det enda jag har hört är att Modo får ca 6 miljoner per säsong, kan vara en skröna. Men Linköping har några investerare som pytsar in 10 miljoner per säsong till toppspelare iaf.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...