1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614977 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2908279

Sv: HV71 - Timrå IK 2025-09-25
rekomenderar alla att kolla matcher igen i efter hand när man vet resultat.
min känsla efter matchen igår va att vi kom undan lite med andan i halsen men ser man utan nerverna som är i en match så tycker ja inte vi är lika dåliga i första även om hv för spelet. vi börjar kanske lite passivt men defensivt gör vi det stabilt. andra är vi ljusår bättre o är den period där de är mest skillnad mellan lagen.
sista blir vi helt rätt väldigt defensiva o de som sticker ut är att vi börjar försvara djupare ist för som mot tex växjö där vi stod upp högre o kontrollera mittzon bättre . men det här kan va så enkelt att vi spelar hemma / borta. vi gör ett gediget försvars arbete även i tredje o att hv ska lägga in en push med 2 mål bakom visste nog alla i laget.

kan tänka mig att ju mer laget växer o tar poäng kommer vi börja bygga på detta med specifika anfalls taktiker vid ledning som odd man rush osv.

kul med hockey imorgon igen

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer