1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2917359

Sv: Apropå nånting...
Cobbel: På sikt behöver vi ju få igång den berömda "talangfabriken", som Nubben & Co var så bra på i HA.

Allt behöver inte vara så kattpiss på sikt som folk tänker heller. Får vi fram talanger här och där så är det vips 3-4 mille in i stöten också.

Vi är ju typ sämst i klassen på bra många år att ha fått fram talanger som lämnat så vi fått hela ersättningspengen från NHL också. Det är ju inga kaffepengar heller när det kommer till kritan.
Är det Hållander som vi fick fram sist och fick hela pengen för?

Vilket vill säga att vi behöver få fram talanger som Freij, Genborg. Men som gör hela resan från juniorlagen och fram till a-laget. Det är ju drygt 8 miljoner bara där.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Hur många klubbar är det som får fram såna talanger du nämner på löpande band? Frölunda, Djurgården, Brynäs och Skellefteå? I övriga lag kommer det från nån gång ibland, är känslan. Med andra ord så kommer vi inte kunna räkna med några större summor från NHL-kontrakt kommande år.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...