När man blir riktigt jävla besviken och misströstar så får man försöka att lugna sig med att utvärdera så här långt nu när vi går mot uppehåll (ja, jag vet att det är 1 match kvar).
Betyg på laget utifrån förväntan/roll: 1 = Katastrof 2 = Underkänt 3 = Godkänt 4 = Bra 5 = Otrolig! * = Anmärkning finns ________________________ Jacob Johansson: 4 Tim Juel: 3
Simon Forsmark: 1 Alfons Freij: 4* (valpigt stundtals pga junior) Marcus Hardegård: 4 Linus Nässén: 3 Likas Pilö: 3 Didrik Strömberg: 4 Albin Sundin: 3 Per Svensson: 3
Jeremy Boyce: 3 Jonathan Dahlén: 5 Linus Eriksson: 3* (gör den roll som blivit hans väl, men värvades ju som bekant för att ersätta Kapanen) Eddie Genborg: 5 Sebastian Hartmann: 2 Anton Heikkinen: 1 Anton Lander: 3 Ludvig Levinsson: 2 David Lilja: 2 Emil Pettersson: 2 Magnus Pääjärvi: 1 Erik Walli Walterholm: 2 Anton Wedin: 3 Marcus Westfält: 2 __________________________ Nu har jag skrivit det här, vet inte ens varför. Helt ointressant vad jag tycker egentligen, men kommentera gärna om du inte håller med.
Analysen är solklar i alla fall: - Forwardssidan är under all kritik, medans backar och målvakter håller måttet förutom Forsmark.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.