1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614821 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2946013

Sv: U20
JanneH: Upplägget är ju faktiskt nytt för denna säsong. Men det går inte att komma ifrån att det skiljer otroligt i restid och reskostnad mellan norra och södra serien.

Fast det är ju samma i HA och SHL, ta bara Östersund som har 3h till sin närmaste hemmamatch, medan Smålandslagen har krypavstånd till hälften av sina matcher.

Svarskommentarer

Sv: U20
NickNack: Jo men ett HA-lag har förmodligen lite bättre intäkter och kanske kan kosta på sig lite lyxigare resor. Är alla spelare i hockeyettan heltidsanställda förresten? Eller är det som förr när man jobbade typ som snickare på dagen och spelade hockey på kvällen (ok jag kanske inte ens tror det själv)

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.