HV och LHC är de lag som sprätter pengar och visar att börsen inte är allt. Färjestad hade ett gäng säsonger i rad som de famlade i mörkret på riktigt.
Vi har en rätt lovande juniorkull som kommer underifrån.
Det gäller att vi för en gång skull tar vara på den och får dom att stanna. Dels för att kunna bygga på underifrån med billiga spelare. Men också möjlig NHL ersättning på sikt etc.
Allt behöver inte vara kattpiss för att man inte har störst spelarbudget. Utan vi får bygga rätt och vara bättre på att värva smart!
Förhoppningsvis så bär det frukt i längden att vi satsat mer på juniorsidsidan!
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...