1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2969150

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Minns en match med just Hallquisth när HV var här på besök, han stod ut rejält den matchen, hade några moment där han visade prov på riktigt bra skridskoåkning och puckhantering. Gjorde bort någon Timråforward rejält i egen zon. Utvecklingen har inte gått framåt sen dess dock. Möjligtvis så kanske det är lagen han spelar i som är en dålig plats för utveckling, förhoppningsvis. Varken HV eller Södertälje är klubbar som fungerar bra, milt sagt. Potential finns iaf.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : ja men kollar man statsen på Hallquisth så går det ju fan bakåt.
Förra säsongen gjorde han 37 matcher för HV i SHL och producerade 1 mål 8 ass och var -7 i +/-
2025-26 med Tälje i HockeyAllsvenskan står han efter 26 matcher på 2 mål 0 ass och -11 i +/-

Han har enligt mitt sätt att räkna på det gått ner sig prestationsmässigt TROTS att han spelar i en lägre serie.

Grattis till oss - vi kanske ska slå en signal till Stadin igen också medan vi ändå är igång?

Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen :

Hans första SHL-mål kom mot just oss också. Precis som Eddie Genborg. Länkar målet nedan:

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...