1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614896 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2974406

Sv: Apropå nånting...
JanneH: nej ligan är tight o alla slår alla så ja har full respekt för att de inte finns nåra gratis poäng. men nånstans måste man ändå filtrera vilka matcher som vi bör ta poäng o vilka som är betydligt svårare. o i den kalkylen "bör" vi enligt mig ta 25p på återstående o med ambition på fler .

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
SKRIDSKOSKENAN: Man kan också räkna på Timrås nuvarande snitt. 51/37= 1.38. => 1.38*15= 21 poäng. 51+21= 72 poäng totalt.
HV måste då ta 30 p. på 14 matcher. 30/14= 2.14 p. 42+30=72 poäng totalt. HV har just nu ett snitt på 1.11. Vad säger att HV ska fördubbla sitt snitt sista 14 matcherna ? Med andra ord, kan Timrå hålla nuvarande snitt, så borde i alla fall inte HV komma i kapp.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer