1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614699 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2977512

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2026-01-27
Cobbel: Känns väl sådär om vi redan nu tillsammans med Malmö har den lägsta spelarbudgeten. Men ändå skulle behöva banta ner spelarbudgeten ytterliggare.

När vi dessutom ligger bättre i publiksnitt än budgeterat, plus att det snackas om att vi går mot ett rekordår i sålda souvenirer och kring försäljning etc. Plus att vi ser ut att banta ner tränarkojan och spara in lön där.

Nej pengar borde finnas att minst ha samma spelarbudget som denna säsong! Annars bränner vi för mycket lön i snitt på våra spelare, än vad de är värda!

(Räknar inte med Leksand i spelarbudget så de är i en egen liga med att bränna pengar och lär ryka i år dessutom)

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2026-01-27
-Sputnik-: Malmö är väl mitt uppe i att betala tillbaka typ 20miljoner också. Kan ändå värva mer meriterat än Timrå. Kommer aldrig förstå vart alla pengar försvinner för ingenting med Timrå skriker slösaktigt. Städar inte ens bortastå. Måste bara vara bedrövliga kontrakt lex Forsmark som kastas hej vilt på alla.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.