solbacken: Sam hade ju varit ett riktigt drömnamn. Fortfarande Sveriges kanske bästa på att förflytta en klubb, men kanske inte bäst på ”stjärnor” från nhl.
Eugen Sandberg: nej han verkar ju helt CP (ursäkta gammalt förlegat uttryck men om skon passar...). Läser i Expressen idag: "Rasmus Dahlin fanns inte med på isen när Sverige åkte ur OS. Men det var ingen skada som spökade, avslöjar backstjärnan nu. – Det var inte mitt beslut, säger han."
Geniet (läs idioten) tyckte alltså att det var ett bra drag att INTE spela sin klart bästa back i 3 mot 3. Och låt höra hur detta motiverades: "Enligt SVT valde ledarna att inte spela Dahlin i förlängningen då samtliga tekningar under densamma hamnade i den svenska zonen."
Öööh så det var alltså hans fel att man förlorade tekningar i 5 mot 5? Inte de odugliga jävla centrarna eller nån av de 4a andra spelarna på isen då?
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...