1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3000211

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Dock får vi väl "betala" för det ändå, i form av höjd hyra? Känslan är mest att man gör detta som en typ av "avbetalning".

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Det man gör är att man trollar fram likviditet just nu. Vi får in någon miljon på kontot mot att vi blir av med någon miljon i tillgångar.

Straffet är att vi får högre hyra över tid, så lite som ett lån från kommunen på ett sätt. Likviditeten är förmodligen väldigt ansträngd och vi vill säkert försöka undvika att betala 600 000 i räntekostnader som vi gjorde förra året.

Sv: Apropå nånting...
Räddningen är här. Senaste det var Rally-VM och Timrå spelade så vann vi med 8-2 mot FBK.

Nu är det Rally-VM igen och vi möter FBK.

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Ja, det kostar att även sminka grisen. 🤣

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...