1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614875 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3001751

Sv: Apropå nånting...
The great one: Här borde den filosofi Skellefteå AIK har för sin spelarutveckling på juniorsidan kunna fungera som en bra förebild:

"Skellefteå AIK:s juniorverksamhet (J20 och J18) är en av Sveriges främsta plantskolor, känd för att fostra tekniskt skickliga spelare för SHL och internationell hockey. De tävlar i högsta nationella serierna (J20 Nationell, J18 Region) och fokuserar på individuell utveckling, ofta i samarbete med lokala hockeygymnasier.

Nyckelkomponenter:

J20 Nationell: Utgör sista steget innan seniorhockeyn, med fokus på att slussa in spelare i A-laget.

J18 Region/Nationell: Utvecklar talanger i tidigare ålder.

Filosofi: Likt A-laget spelar juniorerna en fartfylld, puckinnehavsbaserad hockey.

Resultat: Återkommande slutspelskandidater i sina respektive serier."

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
ända gången man får raka svar från nubben är
inga pengar
marknaden är död
där är han konkret

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer