1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614988 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3003516

Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: Om det stämmer med lönen så är det ju bingo för Timrå att tappa honom i detta skede. Med en säsong kvar på kontraktet och att det förmodat har stigit sen första säsongerna.

Då kan vi omförhandla ner till ett billigare kontrakt när han vänder hem. Och så har han ju tjänat in lite cash i Schweiz nåt år på det.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Klart det kan bli svårt att hitta bra ersättare men för den lönen på Pettersson så finns ju möjligheter.

Vänder han hemåt oavsett om det så blir nästa år så måste ju bara Nubben eller vem som nu förhandlar bara ge en lön på kanske max 150-200k
Det är väl nästan vad Lander nu spelat för.

Och då är det bara att acceptera eller söka nåt annat. Borde ju som Lander kunna visa nån lojalitet mot klubben kan man tycka.

Blir en riktigt intressant silly dock att följa och pengar är ju det minsta problemet nu...😜

Och får hålla med om Ang som vissa tycker.
Är en bra spelare som levererar poäng men magkänslan säger nej tack där.

Sv: Apropå nånting...
Hemvändareran officiellt över nu då.

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Hoppas han inte har nån sån där märklig out bonus om han lämnar Sverige bara. Men det gäller kanske bara icke-svenska spelare?

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer