1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614958 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3009330

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Läs artikeln innan du sågar vad jag skriver. Hon uttalar sig inte i generella termer utan specifikt om sign out-bonusarna.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly m.fl.: "Vi har låsta tillgångar och kommer att klara utbetalningen när sign out-bonusarna faller ut. Varje år har det gjorts utbetalningar och några år till kommer det att göras utbetalningar."

Kan man tolka det på annat sätt än att de låsta tillgångarna täcker de sign out-bonusarna som är aktuella i närtid? Ja det kan man, om man väljer att se allt i Roy Andersson-nyanser: En supporterskara satt på andra våningen och sjöng du olevande.

Bufferten hon nämner och som man bygger upp är inte enkom för bonusutbetalningar. Ersson är ekonom i grunden och hon hade aldrig hoppat på detta uppdrag om finanserna var åt helvete.

Det står svart på vitt att spelarbudgeten kommer att vara densamma som under nuvarande säsong - sign outs eller ej.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer