+ 8
Inlägg: 3009728
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: nu har väl ingen av dom 300k? vet vi ens om den lön de har detta år är samma som alla år tidigare?
5-års kontrakt är väl inte helt ovanligt för nyckelspelare o ikoner? sen får man såklart ha åsikter om de ändå men att som på dig låta som att vi sticker ut i detta håller ja inte med om. de ja kommer på som skrev 5 år på rak arm är bla linus johansson o bristedt till 250-299k (enligt expressen), friberg för 300k, tömmernäs skrev 4 år för 300k.
så du får ha invändningar mot strategin men det låter verkligen som du försöker göra detta som nåt unikt för timrå.
5-års kontrakt är väl inte helt ovanligt för nyckelspelare o ikoner? sen får man såklart ha åsikter om de ändå men att som på dig låta som att vi sticker ut i detta håller ja inte med om. de ja kommer på som skrev 5 år på rak arm är bla linus johansson o bristedt till 250-299k (enligt expressen), friberg för 300k, tömmernäs skrev 4 år för 300k.
så du får ha invändningar mot strategin men det låter verkligen som du försöker göra detta som nåt unikt för timrå.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: Finns alltid fog för invändningar när man inte vet vad som hade varit i stället. Hade Nubbsz konkurrerat med andra lag om alternativa toppspelare som inte vänder hem till Timrå pga historik tvivlar jag att vi fått ut mer för peningarna.
Hur väl han lyckas med det får vi väl se i detta övergångsfönster.
Hur väl han lyckas med det får vi väl se i detta övergångsfönster.
+ 3
Har svårt att se att någon skulle våga skriva längre än 2 år på Wedda givet hans grava skadeproblematik. EP hade dock kunnat få ett 3-årsavtal. 5 år hade han nog fan inte fått ens i Örebro.
Långtidskontrakt skriver man oftast med lite lägre årslön, men med en större trygghet över tid. Timrå bakade in både maxlängd och maxlön i sina hemvändarkontrakt. Jag anser att det finns fog för invändningar mot den strategin.