1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614963 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3031658

Sv: Apropå nånting...
Rico01: Vill inte ta nåns sida med detta inlägg. Men av det jag läste i artikeln så har Leksand endast lagt undan 12 miljoner av de dryga 40 miljonerna som behövs för sign off-kontrakten.

De säger att de ska satsa hårt i HA men befinner sig ekonomiskt i ruinens brant.

Mjo, njae.. Frågar du mig så stinker det att Leksand i detta läge vänder sig till kommunen för extra stöd. När man har skygglappar och blundar i hur illa det är ställt.

Javisst att vi blev räddade av kommunen, men så gjorde vi aldrig heller några huvudlösa satsningar i Allsvenskan (det hade vi redan gjort i Elitserien, likt Leksand nu, men som inte verkar lära sig.)

Snarare så nedmonterade vi ju sportsligt för varje säsong som gick innan rekonstruktionen.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Jag tänker att vi nog ska vara väldigt försiktiga här med att kasta sten på Leksand. I ett bolag finns det oftast inte direkt några "undanlagda pengar" mer än t ex pensionsförsäkringar som har ett separat juridiskt skydd. Det går inte att säga att "de där pengarna är till sign off så de kan vi inte betala skatteskulden med".

Man blir så less:
Uppladdat:

500x0-screenshot-from-2026-05-14-12-33-36.png


Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer