1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614784 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3038223

Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: som Nubben sa i intervjun med HockeyNews, det är dyrt att ta in spelare den här tiden på året! Och att då värva en spelare under kontrakt hoppas jag är jävligt dyrt! Och djurgårn sitter i en jäkla sits med risk att tappa tre av sina bästa forwards till NHL.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp:
Tänker du på juniorerna?
Jag är tämligen säker på att Frondell och Eklund var borträknade långt innan säsongen avslutades. De var trots allt bara på lån. Motsvarande i år lär väl vara Björck om han blir kvar och Nordmark. Nu finns förstås risken att en eller båda av dem också försvinner men då lär det värvas ersättare. (Och några miljoner kommer ju in på NHL-pengen isf att värva för)
Jag tror inte Hartmann har någonting med förlusten av juniorerna att göra. Han känns inte som den spelare man tar in för att ersätta den typen av spelare.

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Hoppas då att Nubben tog bra betalt, när han vet vad som finns på marknaden och vad allt kostar!

Försäljningen är garanterat bra på lång sikt, men jag är aningens orolig om Nubben får för sig att göra sig av med ytterligare en forward och om han varken plockar in en back eller forward av lite klass.

Kommande säsong kan verkligen handla om att överleva deluxe i så fall.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.