1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614826 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3038518

Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: Du verkar naiv ur flera aspekter.

Självklart tar klubbar kontakt med kontraktsbundna spelare.

Självfallet fick DIF betala mer än kontraktsvärdet.

Djurgården ser honom som en spelare högt upp i hierarkin.

Det stärks både här och där.
Uppladdat:

500x0-messengercreation1519582402988854.jpeg

500x0-screenshot20260623170557.jpg

500x0-screenshot20260623170617.jpg

500x0-screenshot20260623170645.jpg


Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS:
Om du skulle bli kontaktad av en konkurrerande arbetsgivare som vill vill att du börjar jobba hos dem skulle du då tacka ja till det plus att du går med på en lönesänkning?
Jag tycker det låter som att Hartmann själv har bett om att få bli såld för att han vill hem till Uppsala. Du kan kalla mig naiv om du vill, men jag tror att det är på det viset.

Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Det som varit återkommande säsong efter säsong vad gäller Barre är ju uttagningarna till "landslaget" och spel i ett flertal fullständigt meningslösa småturneringar där knappt någon som spelat senare fått förtroende i VM eller liknande storturnering som faktiskt gäller något. Och detta lyfter nu DIF i sin värvning som något som skulle kunna ge färg åt den rakt igenom svart-vite #94 Hartmann.

Nu har vi inte sett hur det går, men lycka till och matcha in #94 till den förväntan som verkar råda, men jag skulle bli ytterst förvånad om DIF spelar honom högre upp än i en tredjekedja.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.