+ 1
Inlägg: 3038632
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Haha, en fundering. Vad hade Boork att göra på Frölundas årsmöte och varför bryr han sig ens?
Vilken stolle, där kan man snacka gammal och förlegad..
Vilken stolle, där kan man snacka gammal och förlegad..
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Iblann begrip mann ingenting!
Boorkän ä en jävvlas gnällgubbe rent ut sagt!
Hadd hann tagi Nattvarden?
Boorkän ä en jävvlas gnällgubbe rent ut sagt!
Hadd hann tagi Nattvarden?

"Det hettade till ordentligt när Frölunda höll årsmöte under måndagskvällen.
Den tidigare tränarprofilen Leif Boork dök oväntat upp på klubbens årsmöte. Kort därefter gick han till angrepp mot sittande ordföranden Mats Grauers och ifrågasatte både hans framtidsplaner och ålder.
Grauers, som var valberedningens enda kandidat, hade precis meddelat att den kommande mandatperioden blir hans sista när Boork begärde ordet.
Har du tackat ja? frågade Boork.
Annars blir man inte föreslagen, svarade Grauers.
Boork fortsatte därefter att pressa Grauers om framtiden.
Ska du jobba i tio år till?
Du fick nyss beskedet. Det är mitt sista år. Släpp det, det är mitt besked, svarade Grauers.
Diskussionen övergick därefter till Grauers ålder. När Boork ifrågasatte om den 80-årige ordföranden verkligen orkar fortsätta svarade Grauers:
Annars hade jag inte tackat ja.
Boork gav sig dock inte.
Men det vet du inte. Du är en gammal man.
Om du anser att jag är senil, kom med ett annat förslag, sa Grauers.
Ordväxlingen fortsatte innan valberedningens ordförande Roger Wier tog till orda och försvarade Grauers kandidatur.
Kort därefter valdes Grauers om som ordförande för ytterligare ett år."
Herregud, väx upp nån jävla gång.