Bucken: Ingen skandal utan logiskt när de flesta anser att nyhetsvärdet med att åka på bortamatcher försvunnit. Åtminstone så pass att man inte längre tar ledigt från jobb och skola.
Största anledningen är dock TV-sändningarna.
Varför sända matcher som denna vecka?Alltså BIF-TIK och MoDo-TIK då lagen ligger geografiskt ganska nära varandra. Utan TV hade det säkert gått bussar till dessa matcher.
TV borde istället sända matcher typ Malmö-TIK,Luleå-Frölunda, Färjestad-MoDo osv för där finns inte rimlig chans för supportrarna att åka. Canal+ får säkert lika många tittare men klubbarna missar intäkter när närliggande klubbar möts. När skall de börja förstå det?
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer
Åtminstone så pass att man inte längre tar ledigt från jobb och skola.
Största anledningen är dock TV-sändningarna.
Varför sända matcher som denna vecka?Alltså BIF-TIK och MoDo-TIK då lagen ligger geografiskt ganska nära varandra.
Utan TV hade det säkert gått bussar till dessa matcher.
TV borde istället sända matcher typ Malmö-TIK,Luleå-Frölunda, Färjestad-MoDo osv för där finns inte rimlig chans för supportrarna att åka.
Canal+ får säkert lika många tittare men klubbarna missar intäkter när närliggande klubbar möts.
När skall de börja förstå det?
Papperapp - Bärra Littmar