Om supporterklubben kan sponsra klubben med tio, tjugo, trettio eller femtio tusen så spelar det ingen avgörande roll för Timrå IK:s ekonomi längre nu när vi börjar komma upp i en omsättning på femtio miljoner.
Det var annat för bara ett par år sedan för att inte prata 80- och 90-tal, då var supporterklubbens ekonomiska insatser en av de saker som gjorde att vi överhuvudtaget har ett lag att titta på idag.
Idag kan det kanske vara bättre att satsa på insatser på läktaren. Pengar till tifogruppen, ännu mer spons av resor, supporterfest. Samtidigt, om supporterklubben bygger upp en buffert och får upp en egen löpande omsättning kan det kanske ändå skänkas pengar till något öronmärkt område. Sponsra ungdomslag, en flygresa för A-juniorerna, köpa vikter till gymmet eller nåt.
Jag vet att styrelsen resonerar runt frågan, vad tycker ni?
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer
Om supporterklubben kan sponsra klubben med tio, tjugo, trettio eller femtio tusen så spelar det ingen avgörande roll för Timrå IK:s ekonomi längre nu när vi börjar komma upp i en omsättning på femtio miljoner.
Det var annat för bara ett par år sedan för att inte prata 80- och 90-tal, då var supporterklubbens ekonomiska insatser en av de saker som gjorde att vi överhuvudtaget har ett lag att titta på idag.
Idag kan det kanske vara bättre att satsa på insatser på läktaren. Pengar till tifogruppen, ännu mer spons av resor, supporterfest. Samtidigt, om supporterklubben bygger upp en buffert och får upp en egen löpande omsättning kan det kanske ändå skänkas pengar till något öronmärkt område. Sponsra ungdomslag, en flygresa för A-juniorerna, köpa vikter till gymmet eller nåt.
Jag vet att styrelsen resonerar runt frågan, vad tycker ni?