1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614704 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 396388

Sv: Trumma?
Ett fint minne ploppade upp.
--------------------------------

Gammalt tillbaka när klackens hem hette Södra Stå så var det ofta två trummslagare i klacken. Detta gav oftast ett mäktigt imponerande tryck på ståplatsläktaren.
Det användes två trummor, en "kagge" och en virveltrumma. Den lilla trumman stog för de långa och snabba takterna och stortrumman hade samtidigt funktionen att hålla "klapptakten".


Något som kanske vore skoj att ta tillbaka, för gamla minnens skull ??

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.