-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
+ 14
- Silly Season 2026-27 (5171)
- Apropå nånting... (188106)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Jag var inne i den förra veckan och den är stor men ändå väldigt tight. Hoppas ni kan få nått lika bra. den har en massa loger och resauranger och så vilket många av er inte verkar gilla men faktum är att det är så en klubb kan dra in pengar. annars blir det ju dyrare biljetter för oss vanliga och det är det väl ingen som vill.
Löfbergs Lila Arena har ca 8500 platser och är HELT ägd av FBK vilket gör att alla pengar går till föreningen.
Löfbergs betalar 1,5 miljoner per år i 20 år framöver för att få kalla arenan LLA. man kan tycka vad man vill om det men det betalar ju en toppspelare varje år bara för namnet, inte illa tycker jag.
Om man ser hur det fungerar i USA har ju alla arenor företags namn. Eriksson betalade hundratals miljoner för att döpa en arena nere i carolina tror jag det var. bara ETT exempel.
Hoppas att nden nya säsongen blir kul och att det går bra för er.
givetvis hoppas jag att mitt eget FBK tar hem guldet så att vi får tyst på Djurgårdarna:)
Hoppas att ni kommer ner hit när TIK är på besök så att ni får se vårt hockeypalats!
hagge23