1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 4541

Sv: Ånge
I jämförelse med föregående säsong anser jag att Timrå matchar ganska dåligt på försäsongen. Enligt min åsikt kan man i sin helhet räkna bort de nu spelade jippo-matcherna. Det enda dessa bidrar med är en ökad skaderisk. En annan aspekt är att man lyckats få så pass få träningsmatcher på hemmais. Två stycken!!!
En mot SAIK, ett par dagar efter ispremiär och en mot Mora några dagar innan elitpremiären. Hemmamatcher bidrar till såväl klirr i kassan som ökat intresse. Dessutom tror jag att spelarna skulle må bra av att få matcha lite mer på hemmais...

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...