-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4966)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Mina morföräldrar var ytterst nära att dö pga. kommunisterna i Sovjet. Många andra lyckades aldrig fly med livet i behåll. Andra blev placerade i arbetsläger. Nu över ett halvt sekel senare ser man Timrå IK:s annars så utmärkta supportrar resa en hyllningsflagga inför en jublande hemmapublik. En flagga som ger avsmak och snarare för minnena till den gamla blodsdiktaturen i öst än vårt älskade Timrå IK och Kenta Johansson i Timrå år 2004. Skänk dessutom en tanke till våra finska importer där det sannolikt finns en hel del erfarenheter uppåt i släktträdet av Lenin och Stalins ”kommunistiska paradis”.
Hylla gärna Kenta Johansson, med låt honom inte bli förknippad med fega och föga ödmjuka massmördande kommunistledare. Hyllningarna till Corey Hirsch & Kent Manderville, Casselståhl & Lind, Zäta m.fl. har alla varit mycket bra utan politiska anspelningar.
Jag hoppas att vi i fortsättningen får se stora härliga tifon och OH-flaggor, men utan smaklös nazisymbolik eller anspelningar på hammaren och skäran.