1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614988 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 468366

Sv: Artistskatt och sånt
dr-nix: Inte för att jag är nån einstein, men hallå...nu är det snillen spekulerar....

Artistskatt kan betalas för utlänningar som vistas maximalt X månader. Vi antar att denna skatt är 15%. Om man vistas mer än dessa månader åker klubben på att betala full skatt och fulla arbetsgivaravgifter, inte för överskjutande del.... UTAN FRÅN FÖRSTA DAG!!!!

Alltså: Låtsas att Kipper kännar 100.000. Artistskatt per månad 15.000 i 6 månader = 600.000 + 90.000
Om han stannar en dag längre kostar den YTTERLIGGARE:

100.000 x o,4 x 6 + 100.000 x 0,5 = 40.000 X 50.000 = 90.000 x 6 = 540.000 (Lite avrundat i räkningen...men ändå). ALLTSÅ nästan dubbla pengarna...

Hajar ni!!!???

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer