1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615028 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 50631

Sv: Njurunda Comments
Att hela laget ska spela som ett lag är ett krav. Men jag ser inte en back som första val. Är det ngn som kan berätta vad vi har i Timrå idag som kan producera mål? Vi har inte en enda spelare offensivt som kan avgöra en match framåt!?

I försvarszonen vinner man inga matcher. Målkvoten i årets Tik talar sitt tydliga språk. Vi är ( som så många andra påpekat) alldeles på tok för uddlösa i anfallszon. Hellre en "Dimma" än en Pasi om det ska värvas riktigt vasst.
Om jag hade varit tränare för ett motståndarlag skulle jag inte ens vara orolig när Timrå kommer in i anfallszonen. Där händer ABSOLUT ingenting!

Men kanske är det som jag eftersträvat lite ordning och reda ( som man får med en riktig ledare på isen) som behövs...
Jag är övertygad om det.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...