1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614751 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 510908

Sv: Krykov lämnar
Tycho: Jag tror att allsvensk scouting blir viktigare än någonsin efter den här säsongen. Jag tror att NHL drar igång och att vi därmed tappar våra fyra lockoutspelare. Utöver det tror jag att suget efter nya spelare i NHL är större än någonsin eftersom dels många veteraner kommer att lägga av efter en missad säsong, dels eftersom matchtränade europeer har ett försprång framför tredjekedjespelare i NHL utan kontrakt som bara skrotat i år. Vi kan uppleva en spelarflykt likt Djurgården på nittiotalet - Nordgren, Hagos, Styf, Hedström, kanske till och med Sanny, Jonsson, Chrippe, Aalto...
 
Ska man plocka upp etablerade spelare till varje position dör vi, då gäller det att kunna plocka ledande allsvenska talanger istället.
 
En annan intressant dragkamp blir om hemflyttande NHL-are. Inte helt säkert att alla går tillbaka till moderklubbarna.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.