-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
+ 11
- Silly Season 2026-27 (5171)
- Apropå nånting... (188106)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Frisco: Tja, Nyland och Alfredshem möts två gånger i DM-final, 1939 och 1942, båda gångerna vinner Nyland med uddamålet. Efter 1939 är det något av Wifstavarv eller Östrand som är bäst i Medelpad och inget av lagen möter Nyland vad jag kan se. Hittar du några möten någonstans? 1943 möter W/Ö Nyland första gången som jag kan hitta och vinner. Samma år spelar W/Ö till och med SM-semifinal. Alfredshem spelar inte ens seriespel i många år.
Så ja, jag tror att hockeyn var mer utvecklad i Timrå än i Ö-vik i begynnelsen. W/Ö var en mer framstående förening än Alfredshem både på riksplanet och sett ur betydelse för det egna distriktets utveckling. Alfredshem hade ju inte ens en hockeysektion, man lirade med bandylaget från början. Säker kan man inte vara men jag sätter mina fem cent på Timrå.