-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
+ 11
- Silly Season 2026-27 (5171)
- Apropå nånting... (188106)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Själv har jag ändrat min uppfattning sedan röstningen för ett par veckor sedan. Då röstade jag på fotbollslandslaget från den fantastiska sommaren -94, men nu har jag fan ångrat mej radikalt. Visst var det stort av Sverige att ta brons i fotbollsvm, MEN, frågan är om det inte var en engångsföreteelse. I princip samma lag klarade året efter inte ens att kvala in till Em turneringen i England....
Nä tacka vet jag Bengan Boys, ett riktigt folkkärt lag som år efter år är med och slåss om mästerskapsmedaljer (visserligen är det väl mindre konkurrens inom denna sport än fotbollen, men det finns ändå en 4-5 nationer som är klart kapabla till att rubba Sverige). Dessutom har man samma gamla stomme i laget vilket gör att publiken verkligen känner igen sina favoriter, å det är nog framförallt DET som gör ett lag riktigt folkkärt!
Just detta med stommen i laget är något som jag hoppas Timrå sköter bättre i framtiden. Jag tycker det känns som om laget tappat något i dragningskraft den senaste säsongen/erna (dock inte hos mig personligen), å det beror nog mycket på att folk knappt känner igen sina idoler pga denna oerhörda spelaromsättning som vi haft på slutet.
NÄ, tacka vet jag handbollen, där är det sammma gamla goa gubbar mest hel tiden, Å det är SÅNT som gör att ett lag får något av en KULTSTÄMPEL på sig!
GRATTIS BENGAN BOYS!