1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614699 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 571245

Sv: Ang Zäta
Rox:
Saxat från AB..

Zetterberg står fortfarande utan kontrakt med Detroit.
Konstigt, kan man tycka.Men i NHL är allt business.
Känslor och vänskap finns inte i förhandlingar.
Jag har hört att Zetterberg och hans agenter erbjudits ett kontrakt över fyra år med en årlig lön på 15 miljoner kronor.
Men Zetterberg sa no thanx.
"Z" letar efter Nash-pengar, 27 miljoner per år.
Detroits problem är att de två spelare, "Z" och Datsyuk, som kommer dominera NHL i många år framöver. Kanske har de inte råd att behålla bägge.
Om jag var GM Ken Holland i Detroit skulle jag kränga iväg några av de äldre spelarna i klubben och ge Detroit "Young Guns" vad de vill ha.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.