1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 59702

Sv: Ljuspunkten
Tycker det är skitkul att damhockeyn växer o det är oxå kul att höra att det även härkring finns tjejer som är villiga att kämpa för att få fler lag... Har ingen siffra men det finns nog inte många flicklag i Sverige... De flesta tjejerna spelar med killar fram tills juniorålder sedan spelar de i damlag...

Nån OS-gren tycker jag dock inte att damhockey borde vara ännu... Det är den för lite utspridd för att vara... Men den har blivit avsevärt mkt bättre sedan för 4år sedan i Nagano... I Nordamerika är det en stor sport... Som exempel har Kanada fler licensierade Damhockeyspelare än vad vi har herrhockeyspelare i Sverige...

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer