1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 610040

Sv: Building the perfect beast
JimmyH: Men herregud vad är det jag läser.

8:e plats i Kärpäts interna, men tänk på att Kärpät är ett topplag i stil med Frölunda i Finland och har vunnit två raka guld där. Det är alltså ett riktigt bra lag. Som jämförelse, på 8:e plats i Frölundas poängliga hittar vi Martin Plüss. Ringer det en klocka?
JA, det är en spelare man lägger en fet lön på. Hade ett svagt år ifjol men det hade hela HV. Har annars varit klart tongivande där.

Mitt argument. Igen. "Det fanns bättre än överskott hos en konkurrent eller spelare från b-ligor. Allt annat är rent skitsnack. Det fanns bättre! "
Namn.

Kalle Sahlstedt
Rastislav Pavlikovsky
Tomas Kollar
Patrik Wallenberg
Marco Tuokko
Kalle Kerman

m fl. från Elitserien.
Sen finns det en bunt i sm-liiga

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...