1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 612775

Sv: Transfers
RocknRolf2: Målskyttet behöver bli bättre, det råder inga som helst tvivel om. Vad som däremot blivit betydligt bättre allt sedan Nubbens uttalande i början av säsongen är ju att laget numer har ett grundspel att falla tillbaka på. Timrå IK är återigen laget som har en spelstil som i första rummet innebär att man kämpar ned sina motståndare - något vi vant oss vid de senaste säsongerna. Detta saknade vi helt i början, något som vi nu verkar ha hittat bot på.

Men sedan var det ju det här med målskyttar. Spelare som representerar kamp har vi så det räcker i det här laget.

Lägg ocks märke till vilken "fas" Timrå är inne i i sina matcher just nu. Man möter i detta läge samma topplag som man radade upp förlustert mot i början. Är det där laget ska ta sina poäng, ja, sett till det manskap man nu ställer på benen?

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...