1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614699 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 684394

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kerstin_k: Det som varit bra är att Timrå trots allt hållt en spelmässigt helt okej nivå under merparten av säsongen. Med några producerande spelare och en stabil målvakt från början bör vi ha ett slutspelslag igen nästa säsong.
Sammantaget är det positivt att vi trots allt inte är ännu längre ner i tabellen med tanke på vilket lag man startade säsongen med. Nu är det läge att rensa ut, jag förutsätter att nästa års trupp kommer bli betydligt starkare.

Av nyförvärven får Warg och Strålman plus. Regin också godkänd.

Voutilainen och Pärssinen är två kvalitetsspelare, båda klart bättre än det bästa som presenterades inför den här säsongen. Det vore en bra utgångspunkt. Men målvaktsfrågan är såklart allra viktigast, prioritera där och satsa pengarna som behövs.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.