1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 6872

Sv: SCA-cupen
Det är klart att TIK är favoriter i matchen mot Sundsvall. Å andra sidan har förstås Sundsvall mer att bevisa med tanke på att de strax skall upp i elitserien. Tror att derbymatchen är mer betydelsefull i år än vad den har varit på ett antal år. Om TIK vinner stort över Sundsvall lär Sundsvallspubliken ta bilen ut till Timrå för att se hockey i fortsättningen. Om Sundsvall skulle vinna eller förlora med äran i behåll så ökar förstås chansen till att de lyckas värva lite publik till sina annars så glesa led. Varför inte skicka över en kamera till gärdehallen och spela in matchen ! Jag skulle vara intresserad av att köpa en kassett om det inte kostar allt för mycket.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...