1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614699 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 720027

Sv: Mitt bästa TIK-minne
westerlind: Säg som det är! Du är bara avensjuk på denna händelse.
Framförallt nederlaget

Publikrekord mot Brynäs IF
Den stora matchen under 70-talet, den som alla kommer ihåg, är den mot Brynäs. Året var 1972 och Timrå hade Brynäs på hemmaplan, det var i SM-slutspelet och matcherna mot Brynäs var alltid något speciellt. Folk från hela Västernorrland hade vallfärdat till Timrå Isstadion. ALLA ville in och det hela slutade med att grindarna sprängdes och efteråt har man uppskattat publiksiffran till drygt 13 000 (ett publikrekord som aldrig kommer att slås!) Timrå vann med 4-3.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.