eloff: Det finns en övertro på individen inom lagsporten ishockey. Speciellt på detta forum. Asplund spelade i ett lag med, i stort sett, ingen strategi. Ett lag som saknade organiserat försvarsspel. Många klagar på Svoboda.. Men vilken målvakt kan klara att göra ett bra jobb när TIK spelade som man gjorde förra året. Utan tillstymmelse till att försvara sin blålinje. Och när motståndarna väl kom in så körde man upp och satte sig i knät på keepern. Gick konsekvent på puck i stället för att ta bort spelare o s v... Många säger att Adam S var en sopa... Men han platsade i Tjeckiska landslaget (Besynnerligt) Nä! En keeper blir inte riktigt bra förän han har ett lag som fungerar hyfsat framför sig.. En bra keeper kan rädda en match genom att rädda misstag från det övriga laget. Men han kan inte kompensera ett obefintligt försvarsspel i längden. Asplund blir nog bra han.. Skall ni se.
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.
Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer
Det finns en övertro på individen inom lagsporten ishockey. Speciellt på detta forum.
Asplund spelade i ett lag med, i stort sett, ingen strategi. Ett lag som saknade organiserat försvarsspel.
Många klagar på Svoboda.. Men vilken målvakt kan klara att göra ett bra jobb när TIK spelade som man gjorde förra året. Utan tillstymmelse till att försvara sin blålinje. Och när motståndarna väl kom in så körde man upp och satte sig i knät på keepern. Gick konsekvent på puck i stället för att ta bort spelare o s v... Många säger att Adam S var en sopa... Men han platsade i Tjeckiska landslaget (Besynnerligt)
Nä! En keeper blir inte riktigt bra förän han har ett lag som fungerar hyfsat framför sig.. En bra keeper kan rädda en match genom att rädda misstag från det övriga laget. Men han kan inte kompensera ett obefintligt försvarsspel i längden.
Asplund blir nog bra han.. Skall ni se.