Att skelleftefansen reagerar är inte särskilt förvånande. Däremot intressant att klubben och lokalpressen spär på med bitterdrypande, anklagande fingrar. Roger Lindströms 'svikar-artikel' t ex. Hur treårigt är det inte att spekulera i motiv som 'människorna i Sundsvall kanske är trevligare än i Skellefteå', eller att 'lokalpressen är mer positivt inställd' ?
En av de viktigaste koderna i idrott är: förlora snyggt. Här har SAIK - och fler med dom - en del att lära. Bilden av en tårögd Peo som undrar 'varför?' vibbar självömkan, och hur frestande den känslan än kan vara får man hålla den för sig själv. Var är stoltheten och självförtroendet?
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer
En av de viktigaste koderna i idrott är: förlora snyggt. Här har SAIK - och fler med dom - en del att lära. Bilden av en tårögd Peo som undrar 'varför?' vibbar självömkan, och hur frestande den känslan än kan vara får man hålla den för sig själv. Var är stoltheten och självförtroendet?