1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614699 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 737853

Sv: Äntligen...Jonte är klar!
Röda Tallen: Alltså, jag ser inget positivt alls med att lönerna sticker iväg i Sverige. Visst kanske stjärnorna stannar i Sverige, men till vilket pris. Stannar de så stiger lönerna ännu mera, tillslut har vi helt urholkat allt som finns i sponsorväg, för även deras pengar tar slut. I NHL drivs klubbarna mera som företag, vilket inte är riktigt möjligt i den utsträckningen i Sverige.

Att tycka att Jonte är värd 290 K är lite befängt. Visst är han bra, men att göra honom till den bäst(?) betalada i TIK? Nja...

Att sedan, som någon skrev, jämnföra honom med JJ, som är lagkapten i FBK och landslaget är inte rättvist. Jonte kommer aldrig att komma upp i den kapaciteten och aldrig i den kategorin spelare i landslaget heller. Tyvärr så är han inte riktigt den spelare man bygger ett lag runt, men han är den spelare alla lag vill ah med i sitt lagbygge. Stor skillnad tycker jag.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.