1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614699 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 815135

Sv: Skadestatus
"Magnus Nilsson har inte spelat en match efter jul.
Och den mystiska magmuskelskadan är inte läkt än.
– Men jag ska försöka gå på is i slutet av veckan, säger han.

Skadeförfölja Timrå får vänta ytterligare på sin powerforward Magnus Nilsson. Östgöten har haft problem med magen, och en magmuskel de senaste veckorna, och tvingas vila för att inte slå upp skadan.
– Det är svårt att veta när jag kan vara tillbaka. Man använder ju muskeln hela tiden när man rör sig, så det är inte lätt att vila den helt, säger Magnus." (ST, 070111)

HELT tyst har det ju inte varit. Här framgår även en möjlig förklaring till varför det är svårt att tidsbestämma frånvaron...

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.