htikare: Jo, det är handleden som fortsätter spöka för Zäta. Managern Ken Holland säger följande i AB:
"– Zetterberg känner att han behöver vila sin handled, säger Holland till Detroit News. – Han vill ta tillfället i akt och vila nu i stället för att fortsätta slita på den, säger han."
Det är väl utomordentligt klokt av Henrik att avstå de här jippotillstälningen. Visst är det väl en slags merit att ha deltagit där. Alla stjärnor genom åren jar ju gjort det. Men det rör sig nog mer än något annat om en slags "ego-boost" att ha fått varit med. Nej, bättre då att få ett par dagars gratis vila.
Man undrar varför inte alla spelare har den här typen självbevarelsedrift - ingen nämnd, ingen glömd. Nej, men det är väl kanske bättre att spela konstant halvskadad och hålla en rätt medelmåttig, ja, snudd på medioker nivå, sett till den egentliga potentialen.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
"– Zetterberg känner att han behöver vila sin handled, säger Holland till Detroit News.
– Han vill ta tillfället i akt och vila nu i stället för att fortsätta slita på den, säger han."
Det är väl utomordentligt klokt av Henrik att avstå de här jippotillstälningen. Visst är det väl en slags merit att ha deltagit där. Alla stjärnor genom åren jar ju gjort det. Men det rör sig nog mer än något annat om en slags "ego-boost" att ha fått varit med. Nej, bättre då att få ett par dagars gratis vila.
Man undrar varför inte alla spelare har den här typen självbevarelsedrift - ingen nämnd, ingen glömd. Nej, men det är väl kanske bättre att spela konstant halvskadad och hålla en rätt medelmåttig, ja, snudd på medioker nivå, sett till den egentliga potentialen.