-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4954)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Ja, ni är svenska mästare säsongen 2006/07. Det torde inte råda några som helst tvivel om detta vad jag kan förstå. Räcker det inte med det? Kräver ni några ytterligare "erkännanden" från vår sida än de grattishälsningar som ni fått dels i eran gästbok men även i privata bubblor och brev? Hur långt vill ni som "förärar" oss med ideliga besök gå med detta?
På tal om att sätta saker i centrum så verkar det vara en alldeles fantastisk övertro härinne att Timråborna inte tål att MoDo är bäst i Sverige. Stämmer verkligen det? Och isåfall, vilka är det som har gjort den undersökningen? Att MoDofansen sätter sitt lag främst, det torde vara självklart. Ni är ju det bästa laget den här säsongen. Det är väl nu om någon gång ni ska passa på.
Men att ni överhuvudtaget orkar med att lägga en sådan energi på att köra ner detta i halsen på oss, det begriper jag inte. Visst, vissa av "oss" var dåliga förlorare efter kvarten och egentligen genom hela slutspelet. Det var väl valfritt hur man skulle bemöta den där känslan kunde jag tycka. Omedelbart efter vi hade åkt ut så infann sig såklart en väldig tomhet. Den där totala uppgivenheten och "men-det-var-ju-så-nära-känslan" (Timrå-MoDo-serien) var väl det som tog upp all plats där och då.
Dock så uttryckte jag aldrig dessa känslor i skrift i någon gästbok här på HS. Detta löstes istället i en slags inre krigsföring som skulle ta väldigt lång tid att förklara, så jag väljer bort att göra det. De känslor som uttrycktes här på HS var av det motsatta slaget, vill jag minnas. När ni nu hade vunnit kände jag faktiskt, tvärtemot detta glädje, och ett slags "äntligen". Självklart bottnar den känslan en del i att det då kanske skulle bli lugnare i diskussionerna mellan oss supportrar här. Men så verkar inte bli fallet. Och det är ju inte direkt TIK-supportrarna som härjat runt i eran bok för att uttrycka vår missunsamhet. Bra vinnare verkar inte heller födas på träd härinne menar jag.
Samtidigt som ni vann så fick jag såklart fick en lite annan syn på vår oerhört tuffa kvartsfinalserie. Från att ha haft ett rätt så bittert minne så byttes känslorna ut mot en slags stolthet och revanschlusta. För det var ju inte så väldigt långt ifrån... Sundhs friläge efter 10 sek. och Horavas "klackspark" i match fem,... ja, du fattar.
"Men nu är det modoiter som det gäller, och dem ska man kritisera oavsett vad dem gör"
Har jag fel när jag påstår att TV3 så sent som i förrgår gav Per Svartvadet en viss skopa kritik mitt under direktsänd TV? Efter mötet Sverige-Danmark då man skulle dela ut guldpucken så fick han väl frågan varför han inte var där, utan hellre valde att stanna hemma? Han blev i alla lägen ställd rätt mycket mot väggen med en sådan direkt fråga. Jag tyckte att han hade ett sunt resonemang till varför han "valde bort" spel i landslaget även till VM då han ju hade gjort det under hela säsongen. Det är isåfall många andra spelare som förtjänat samma bräddfyllda skopor med ovett för sitt ställningstagande till landslagsspel tidigare.